2008’de 55 olan iş jeti sayısı, 2012’de yüzde 80 artarak 98’e ulaştı. Jet sahibi işadamlarının çoğunluğunun AKP’ye yakın isimler olması dikkat çekiyor
Türkiye’deki iş jeti sayısında yaşanan artış 4 yılda yüzde 80 ulaştı. Bu artışla birlikte 2008’de 55 olan jet sayısı 98’e çıktı. Artışın en dikkat çeken yönü ise son dönemde AKP’ye yakınlığı ile bilinen işadamlarının “jetlenmesi” oldu.
AKP döneminde adını duyuran işadamlarının ön plana çıktığı listede madenci ve medya patronu Akın İpek ve özelleştirmelerden kendilerine düşen payı alarak “muhteşem üçlü” unvanını alan Cengiz-Limak-Kolin’in patronları da “uçuşa geçti”. Cengiz İnşaat’ın sahibi Mehmet Cengiz ve Limak Holding’in patronu Nihat Özdemir’in Falcon 2000 EX modeli jetleri bulunuyor. 30 ila 40 milyon dolar arasında bir fiyatla satılan bu jetler Türkiye’de en çok rağbet gören modeller arasında yer alıyor.
İstanbul’a yapılması planlanan 3. Havalimanın ihalesine giren Akfen Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın’ın Hawker 900 XPI’si, Haliç Yat Limanı ve Kompleksi Projesi ihalesi’ni temmuz ayında alan ve “Ben Tayyip Bey’in adamıyım” diyen Rixos otelleriyle bilinen Sembol İnşaat Ekopark’ın sahibi Fettah Tamince’nin de Falcon 900 EX’i bulunuyor. İptal edilen Köprü ve Otoyol ihalesi’ne giren ancak alamayan Nurol Holding’in patronu Nurettin Çarmıklı’da Falcon 2000 EX ile uçuyor. Çarmıklı’nın sahibi olduğu şirket 30 yıl süren Ayaş Tüneli ihalesi almış 30 yılda bitirememiş ve Yüce Divan’da yargılanmıştı.
4 yılda yüzde 80 arttı
Ulaştırma, Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nden edinilen bilgilere göre, iş jeti sayısında 2008-2012 yılları arasında önemli oranda artış görüldü. 2008 yılında 55 iş jetinin bulunduğu Türkiye’de, iş jeti sayısı geçen yılın sonunda 2008’e göre yüzde 80 artışla 98’e ulaştı. Türkiye’de son 6 yılda havayolu işletmecileri tarafından kullanılan balon sayısında da rekor düzeyde artış yaşandı. 2008’de 57 olan balon sayısı 2008’e göre yüzde 228 artışla geçen yıl 187 oldu.
Patronların sevdiği modeller
İşadamlarının en çok tercih ettiği uçak modeli ise Falcon oldu. 900 ve 2000 modellerinin fiyatları ise 25 milyon dolardan 60 milyon dolara kadar değişiyor. Uçak içi donanımına göre değişen fiyatlarda ise üst limit hayal gücüyle sınırlı. Öte yandan tercih sırasına göre patronların yeni gözdesi Bombardier’in Challenger ve Global modelleri. Bu uçakların ise 35 ila 80 milyon dolar arasında yer alıyor.
Challenger 300’e 24 milyon dolar
2002 sonrasında zenginler listesine giren ve vergi rekortmeni olan televizyoncu Acun Ilıcalı, iki yılboyunca kullandığı Cessna CitationXL tipi uçağını satarak bir modele transfer oldu. Borsa yatırımları, vergi rekortmenliği ve tranferlerle sık sık kamuoyunun gündemine gelen Acun Ilıcalı 20 milyon dolar değerindeki uçağını satarak yerine orta kapasiteli, Kanadalı Bombardier şirketinin tasarımı Challenger 300’ü aldı. Bu uçağın fiyatı ise 24 milyon dolardan başlıyor.
Yandaş patronlar ‘cip’ten inip ‘jet’e bindi
Written By Unknown on 17 Ekim 2013 Perşembe | 04:26
Related Articles
If you enjoyed this article just click here, or subscribe to receive more great content just like it.
Etiketler:
Güncel




0 yorum:
Yorum Gönder